Temperaturmätning av din närvaro online

Gone fishing

Bra onlinekommunikation tar tid och spar tid. Det är klokt att växla upp din närvaro online i flera steg. Inte minst då detta ger möjligheter till förändring, skärpa i dina insatser och gör att du som kund är trygg med dina insatser. Vi jobbar ofta med flerstegsmodeller.

 

Steg 1 – Fågelperspektiv

Ni behöver stöd för att få en överblick av er digitala kommunikation och kloka förslag på hur ni ska ta nästa steg för att växla upp er närvaro online. Ingår:

  • Research och intervju
  • Vi tittar på mål (varför, hur , när, vad och var ni kommunicerar till era olika målgrupper)
  • Ni får en temperaturmätning och konkreta guidelines på hur ni kan använda era befintliga kanaler mer effektivt för interna och externa målgrupper. Det här paketet pekar ut riktningen och vilka steg ni kan ta för att växla upp till nästa nivå.

Steg 2 – Mellanperspektiv

Inkluderar steg 1 och en workshop som säkrar samsyn och fångar in företagets specifika behov mer ingående. Utifrån det här momentet kan vi skapa oss en bättre uppfattning om er affär och hjälpa till att rulla igång er digitala kommunikation. Ingår:

  • Steg 1
  • Svar på om ni ska vara på fler, färre eller andra kanaler för att nå ut på bästa sätt.
  • Vi kan kika på vilka verktyg ni använder och hur ni låter  oberoende av kanal (tone of voice).
  • Analys – funkar befintliga verktyg/kanaler eller finns bättre alternativ på kanaper och plattformar som hjälper er jobba mer framgångsrikt utifrån er unika uppsättning?

Steg 3 – Fisksmartperspektiv

Här gör vi en grundlig översyn, och lägger tonvikt på era gråzoner. Det här är en skräddarsydd lösning.

Kanske har ni redan strategierna men behöver hjälp med att jobba ut dessa taktiskt? Här kan vi erbjuda en innehållsstrateg som säkrar att arbetet landar i verkligheten. Och att fina hypoteser testas på ett insiktsdrivet vis. Den här tjänsten kommer att hitta och hjälpa till med att lösa upp de knutar som hindrar att ni växlar upp er närvaro online. Vi kommer gemensamt fram till lämplig omfattning. Till exempel kan man behöva en innehållsstrateg/onlineanalytiker som ser över hur teamet fungerar idag och hjälper till att hitta ett arbetssätt som är hållbart för er.

Vi har också möjlighet att komplettera med en “doer” när strategin ska jobbas ut. Vi säkrar att nivån växlas upp och att insikter kommer in i era arbetsflöden på ett välfungerande sätt. Styrkan blir att ni har någon på plats som ser era utmaningar och ser till att vi har lösningar på dem för att inte fastna i innehållsdjungeln.