Hur syns du med film?

Viktigt att sticka ut när mottagarna är skärmtrötta och konkurrensen är hög!

Idag finns VR-glasögon med lika bra upplösning som det mänskliga ögat, mobiltelefoner får allt bättre teknik och sociala medier har filmfunktioner i sitt DNA. Trenden för skärmtrötthet och otålighet ökar samtidigt som stökiga tider driver oss mot ännu mer digital konsumtion. 

Så hur sticka ut med över 80% av företagen som tillämpar rörligt i någon form? Och hur tar vi det till nästa nivå? Komplex fråga, men börja med stegen nedan så är du redan en bit på väg ?.

 

  • Anta att den som ser är skärmtrött. Håll det kort och kärnfullt.
  • Utgå alltid från syftet och tänk i flera steg innan du börjar, miljö, budskap, kanalval osv.
  • Många budskap? Tänk i serier!
  • Kvalitativ kontinuitet blir allt viktigare för att synas idag. Algoritmer allt skickligare på att avkoda film och vissa ger sämre rankning för material av bristfällig kvalitet.
  • Välj med omsorg när du filmar med mobil kontra kamera.

 

Vill du prata mera film och rörligt? Behöver du hjälp med helheten, det magiska samspelet mellan kvalitet, innehåll och kanalval eller bara någon av delarna? Hör av dig. Vi har kloka paket som hjälper till att ta din film till nästa nivå.